sobota, 28 maja 2011

Quiche z sosem z cieciorki

Tak się nieszczęśliwie zdarzyło, że rano weszłam na zaprzyjaźnionego bloga (http://mniammniamvege.blogspot.com/2011/05/warzywne-quiche-i-wscieky-francuski-hip.html) i olśniło mnie- to będzie dzisiejszy obiad. Nieszczęśliwie dlatego, że plan dnia trochę mi się skomplikował (pomyliłam godziny umówionych spotkań) i okazało się, że na zrobienie obiadu mam trochę ponad godzinę...Ale straszna ochota na quiche wygrała ze zdrowym rozsądkiem i w ekspresowym tempie zabrałam się do kulinarnych działań.

Prawdę mówiąc to jak już wcześniej pisałam przepisy nie są dla mnie, bo kiedy robię coś z przepisu zaczynam się przejmować, że coś pomylę, zapomnę dodać, czegoś nie mam itp., tak więc z mniammniam zaczerpnęłam tylko ciasto, a reszta potoczyła się mocno spontanicznie.


ciasto

2/3 szklanki mąki pszennej graham (akurat taką miałam; może być razowa albo inna)
1/3 szklanki mąki pszennej
1/4 łyżki soli
1/4 szklanki oleju
1/4 szklanki lodowatej wody


farsz

cukinia
szpinak
por
cebula

sos z cieciorki

cieciorka
pomidory
zioła prowansalskie

Ciasto zagniatamy i rozkładamy na blasze, którą wcześniej natłuściliśmy i obrzuciliśmy bułką tartą (nie miałam "tartowej" foremki, więc użyłam normalnej; położyłam ciasto również na górę, sama nie wiem czemu, hehe, ale było smaczne). Smażymy cebulę i chwilę podduszamy szpinak z solą i czosnkiem. Nakładamy cebulę, szpinak, surową cukinię i surowego pora na ciasto (ja trochę za długo piekłam i warzywa za mocno zmiękły, więc dobrze kontrolować uważnie czas). Cieciorkę ugotować, zblendować razem ze świeżymi pomidorami (koniecznie świeżymi) i doprawić ziołami prowansalskimi(myślę ze sos humusowy też by bardzo pasował do tej quichy). Jeśli jest za geste, dodać trochę wody, aby uzyskać konsystencję sosu. Nakładamy sos na wierzch i pieczemy 30 min.



Sos z cieciorki bardzo sprawdza się również w wersji kanapkowej, więc warto go sobie trochę odłożyć.

Dodatkowo surówka z sałaty, octu balsamicznego i pomidorów (pokrojonych na ćwiartki, żeby nie puściły soku) i zblendowane truskawki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz